Thomas Engelhart, vd på Coop Marknad.

Först värvade Coop Marknad plannern Dan Landin från Åkestam Holst. Och i dag blev det klart att Magnus Gustafsson, senast på produktionsbolaget Baluba, blir chef för affärsutveckling och strategiska partnerskap. Men det stannar inte där, under de kommande veckorna ska Coop Marknad rekrytera vidare. Om det blir personer från medie- och reklambranschen avslöjar vd Thomas Engelhart dock inte. Klart är dock att det inte ska bli en inhouse-byrå. Men att de nyligen värvat två personer från medie- och reklambranschen har Thomas Engelhart en förklaring till:

– Det handlar om att rätt människor ska leverera utifrån vårt uppdrag, säger han till Resume.se.

Vilka ambitioner Coop Marknad har med sin satsning vill Thomas Engelhart inte berätta.

– Jag tänkte nog inte sätta ord på ambitionerna just nu. Det vi visar är handling, och med tiden kommer man kunna se ambitionerna, säger han och fortsätter:

– Vi ska bygga klart laget innan vi spikar ambitionerna.

Viktigast är att personerna som rekryteras stämmer överrens med uppdraget: utökad försäljning och ett starkare varumärke för Coop. Thomas Engelhart tillträdde tjänsten som ny vd för Coop Marknad i juli, och sedan dess har han letat efter de personer som ska ingå i hans laguppställning.

– Min ambition är förstås att det ska vara ett dream team, säger Thomas Engelhart.