FB:s projektledare för KappAhl, Eva-Carlheim Müller Sahlin räknar med att få jobba vidare med kunden trots att avtalet upphör den sista maj.
FB:s projektledare för KappAhl, Eva-Carlheim Müller Sahlin räknar med att få jobba vidare med kunden trots att avtalet upphör den sista maj.
Foto: Adam Olsson.
KappAhls marknadsdirektör Carina Ladow uppger att avtalet med Forsman&Bodenfors upphör från och med den sista maj. Tanken är att lägga mer av arbetet inhouse och plocka in experter utefter behov.

Men då resume.se talar med Eva Carlheim-Müller Sahlin hävdar hon å det bestämdaste att bolaget ligger kvar som kund inom koncernen:
– Jag vet att vi ska jobba i någon form inom koncernen. Jag är vd för FB Factory och det är möjligt att det hamnar där, men formerna är inte klara ännu, säger hon.

Hon uppger också att byrån har ett utomordentligt samarbete med Kappahl och att det finns en väldigt god personkemi mellan henne och Carina Ladow:
– Att Kappahl behöver göra något annat från och med halvårsskiftet är helt förklarligt i och med det som klädbranschen har gått igenom under den senaste tiden, säger Eva Carlheim-Müller Sahlin.

Det måste väl ändå innebära ett ekonomiskt avbräck för byrån?
– Helt ärligt har vi dålig koll på vilka effekter det blir eftersom vi ännu inte har satt formerna för hur vårt framtida samarbete ska se ut, säger Eva Carlheim Müller Sahlin.

KappAhl har arbetet med ett nytt koncept sedan i höstas som ska förmedla en goodfeeling.

Carina Ladow har bland annat sagt till resume.se att hon vill  skapa fredagsmys varje dag, dagsmys. Hon har också sagt att hon inte utesluter att man kan komma att använda sig av humor, men att det inte allts är säkert att det blir så.

Carina Ladow tycker att humor är underskattat i modebranschens marknadsföring. Hur ser du på det?
– Jag håller med om att det skulle vara roligt att få jobba med humor. Modebranschen är en stereotyp bransch med modeller som tittar in i kameran. Så vi får se vad det blir, säger Eva Carlheim-Müller Sahlin.