Ladbrokes, tillsammans med The Pistöl Agency, lanserar ny reklam med ny varumärkesplattform och nytt reklamuttryck. Den nya plattformen tar avstamp i Landbrokes engelska arv som är starkt förknippat med betting och passionen för sport, allt summerat under "From England With Love".

Under året kommer flera av Landbrokes kampanjer att visas via tv och Internet- den första filmen sänds under nästa vecka. Den före detta engelska AIK-stjärnan Kenny Pavey, som också är ett hängivet Millwall-fan är affischnamnet. Pavey figurerar som fotbollsspelare och som en i gänget. Filmerna är regisserade av Hobby Factorys Linda Callenholt.

– I England är Ladbrokes Svenska Spel. Eller rättare sagt, Ladbrokes är både större och äldre, och vi vet att trygghet är en viktig aspekt för de svenska spelarna. Så vi lägger företagets, och arvets, trovärdighet i kärnan av varumärkesplattformen, säger Zeke Tastas, kreativ chef på The Pistöl Agency.

– Vi ville inte bli det klyschiga England som ofta porträtteras i film och reklam, utan har byggt alla filmer på dokumentära möten med riktiga supportrar i London. Ett riktigt, genuint och otroligt passionerat England säger Andreas Fyrlund, marknadschef på Ladbrokes.

– Vi har, tillsammans med The Pistöl Agency och Hobby Factory, lagt grunden för ett uppdaterat Ladbrokes och vi känner oss perfekt rustade att ta oss an 2012, säger Andreas Gillberg, nordenchef på Ladbrokes.