Mikaela & Helena reklambyrå guidar oss genom den heta yoghurtkulturen. Kampanjen yoghurtskolan.se är slutprodukten av samarbetet tillsammans med Lindahls – känd för sina populära yoghurthinkar med turkisk, rysk och grekisk yoghurt som alla gi och lchf-fanatiker glatt konsumerar.

Men, vad är det egentligen som skiljer den ryska ifrån den grekiska och turkiska? Helena Helsing Mork, copy, berättar för Resume.se att kampanjens huvudfokus just är den huvudsakliga skillnaden på Lindahls olika yoghurtar; hinkarna heter inte bara olika, innehållet är olika och passar till olika maträtter och efterrätter. Någonting om konsumenten just kan lära sig via yoghurtskolan.se.

Sajten, yoghurtskolan.se, kommer att uppdateras kontinuerligt. Just nu är temat soppa, väl passande till sportlovet och den kyla som fortfarande ligger kvar.

Kampanjen lanseras även via reklamfilm och annons.

Arbetsgrupp:
Uppdragsgivare: Sofia Petersson, Marknadschef Lindahls
Reklambyrå: Mikaela&Helena
Mikaela Friberger Kaplan, AD
Helena Helsing Mork, Copy
Marika Skantze, produktionsledning
Produktionsbolag: Ligistfilm
Regi: Clas Lundin