Den rikstäckande reservdels- och tillbehörskedjan Autoexperten har 360 verkstäder och vill öka kännedomen om kedjan.

Autoexperten plockade in Isobar som byrå under förra året och nu är den första reklamfilmen klar.

Filmen har spelats in i realtid och visar en resa som börjar i Segeltorp i Huddinge en vanlig måndagsmorgon och slutar hela 300 mil och några dagar senare i Nice.

Autoexperten vill genom kampanjen förtydliga att kunderna kan lita på att bilen tar dem dit de vill.

Isobars kundansvarige, Patrik Rustman, hävdar att kunden inte bryr sig om hur en specifik verkstad ser ut eller vad som händer då bilen är på service, utan man förväntar sig en snabb och professionell service utan krångel:
– Vi vill visa att Autoexperten förstår det. Därför bygger vårt koncept på körglädje och platserna du tar dig till med hjälp av en välservad bil, säger Patrik Rustman i en kommentar.

Uppdragsgivare:
Victoria von Reis, marknadschef Autoexperten

Arbetsgrupp Isobar:
Kundansvarig Patrik Rustman
Kreativ chef och copywriter: Henrik Berglöf
AD och kreatör: Henrik Hallengren
Regissör: Anders Rune
Produktionsbolag: TV Dinner