75 personer kommer försvinna i svenska fjällen i år. Vem bryr sig?

Så inleder Försvarsmakten reklamfilmen för den andra fasen för att rekrytera hemvärnsmän.

Denna del är helt förankrad i Försvarsmaktens verklighet och knyter ihop hela rekryteringskampanjen genom att kommunicera på ett mer konkret sätt fast med samma fråga: Vem bryr sig, enligt Magnus Tegsved, reklamchef på Försvarsmakten:
– Detta är ett spetsigt sätt att kommunicera med målgruppen och en utveckling av Försvarsmaktens övergripande budskap: Välkommen till vår verklighet, säger han.

Försvarsmakten har även en ytterligare reklamfilm för fas 2 som går ut på att 250 personer går vilse i svenska skogar i år.

Försvarsmakten drog igång den första fasen av kampanjen Vem bryr sig? i förra veckan.

Den inledande fasen har genererat drygt 140 000 besök på kampanjsajten, varav drygt 101 000 unika besök.

DDB och mediebyrån Carat ligger bakom Vem bryr sig?-kampanjerna.