Med det nya konceptet ryker också Victoria Silvstedt som varit det norskägda spelbolaget Betsafe.com:s nya reklampelare utåt.

Hon ersätts av ett helt nytt koncept, där spelföretaget fokuserar kring dumma vad.

Kampanjen är den första sedan Betsson Group förvärvade Betsafe.
– Utmaningen denna gång har inte bara varit att få Betsafe att sticka ut som en stark aktör inom online betting, utan även att särskilja sig från Betssongruppens andra varumärken, säger Magnus Alebo, marknadschef på Betsson Group i ett pressmeddelande.

Den nya kampanjen går under devisen "To us, there are no stupid bets", och visar på situationer där galna människor antagit dumma vad.

Kampanjen kommer att gå i Sverige, Norge, Finland och Lettland och består bland annat av film, radio, print och webb.

Arbetsgrupper:

Betsafe:

Magnus Alebo, Head of Marketing

Johan Kinnander, Head of Betsafe

Family Business:

John Lagerqvist/Mårten Knutsson – Creative Director

Janna Norberg – Art Director

Henry Stenberg – Copywriter

Johan Alanko – Projektledare

Anna Andrén – Produktionsledare

Hobbyfilm:

Regissör: Oskar Bård

Exekutiv producent: Calle Isberg

Producent: Sara Lindblom

Fotograf: Tuomo Virtanen