Maria Montazami i TV4.
Maria Montazami i TV4.
Foto: TV4.
Resume.se har tidigare rapporterat om Svenska Kyrkans  insamlingskampanj Utrota hungern. Målet är att få ihop 40 miljoner kronor under sex veckor.

Kampanjen bygger på utmaningar och rivstartar med Hollywood-frun Maria Montazami, komikerduon Filip & Fredrik och Nöjesguidens redaktör Parisa Amiri. Forsman & Bodenfors ligger bakom kampanjen.

Maria Montazami fick i morse igenom sin utmaning - att presentera vädret i TV4. Där fällde hon ytterligare en bevingad kommentar: "Vi har mycket härliga grader!".

Se Montazamis väderpresentation här

Fakta om kampanjen:
Namn: ALLT för att utrota Hungern – utmaningen.
Byrå: Forsman & Bodenfors
Kund: Svenska Kyrkan, Internationellt arbete
Uppdragsgivare: Claes Anckarman, Mattias Nihlgård och Johan Ehrning
Arbetsgrupp Forsman & Bodenfors:
Projektledare Leif Sorte
Produktionsledare Nicole van Rooij Ekström
Art Director: Annika Frankel
Copywriter: Desiré Enström, Ulrika Karlberg
Formgivare: Ellinor Bjarnolf, Åsa Plahn
Webbproducent: Peter Gaudiano
Produktionsbolag webb Rebenga
Mediebyrå: Starcom