Den 10 april respektive 13 april byter en stockholmare i mediebranschen jobb med en marknadsförare i Jönköping.

Idén till upptåget föddes på Twitter där Helena Nordström efterlyste jobbyte för en dag för att vidga vyerna. Magnus Höij, chefredaktör på Internetworld nappade direkt.

– Jag ser fram emot att tycka till om Jönköpings kampanjer och marknadsföringsarbete och kanske fatta något bra beslut under dagen, säger Magnus Höij.

Jobbytet går att följa på digitalaaffarer.se eller på #jobswop på Twitter.

Helena Nordström tillträdde som marknadschef för Destination Jönköping i mars 2010. Hon har bred erfarenhet från marknadsföringsroller, men inte från tidningsvärlden.
– Nej. Eller jo, jag har praoat på Katrineholskurriren. Fast det var ett bra tag sedan. Min bakgrund är inom marknadsföring och media.

Du är inte rädd att Magnus Höij är för bra?
– Det är väl risken, men den får jag ta. Haha. Förutom att det är en roligt grej detta så är tanken att inspirera andra till att jobbswoppa, säger hon.