INGO har arbetat med Marabou i sex år, men enligt uppgifter till Resume.se har de nu valt att avslutat med reklambyrån.

Hilda Björkman, brand manager för stycksaker på Kraft Foods, hänvisar frågor till sin chef Kjetil Undhjem, men förnekar att bolaget har gått ut i pitch.

När Resume.se når Björn Ståhl, cd på INGO, bekräftar han att de inte längre jobbar med Marabou.

– Eftersom det ändå verkar vara ute kan jag bekräfta att vi ska avsluta samarbetet med Marabou. Vi tycker såklart att det är jättetråkigt. Det kom som en blixt från klar himmel. Vi har jobbat ihop i 6 år och vi har fått årliga positiva utvärderingar. De kampanjer vi gjort för bland annat Premium, Aladdin och nu senast Starbar har varit otroligt framgångsrika. Tillsammans har vi också skapat Sveriges största Facebooksida. Det har varit väldigt roligt att jobba med Gisela, Hilda och Malin, och vi önskar dom all lycka med nytt byråval, säger han.

Har de bjudit in er till pitch?
– De har inte frågat om vi vill vara med i pitch, men det spelar mindre roll för vi hade sannolikt tackat nej ändå. I det här läget är det nog bäst för båda parter att gå vidare. Samtidigt har vi varit lyckosamma i ett antal pitcher sen nyår, så ekonomisk är det inga problem. Men klart att vi är ledsna.

INGO tog nyligen ham uppdraget för Apollo som tidigare arbetade med Åkestam Holst. Resume.se har sökt Kjetil Undhjem utan framgång.