I dag startar Norwegian sin nya kampanj med löftet "Mest vingar för pengarna". Kampanjen kommer att synas i TV, webb och i printannonser. Det är reklambyrån Garbergs som ligger bakom den nya kampanjen där kvalité ska få större fokus.

– Tanken är att fylla varumärket med mer än bara låga priser. Vi vill visa att vi även är ett flygbolag med hög kvalité, säger marknadschefen Sara Camursoy.

Som frontfigur står artisten Micke Rickfors som gjorde låten i kampanjen till en hit år 1989.

– Jag har ju fått frågan om låten många gånger, men aldrig känt att det stämt helt. Nu kändes det klockrent, gick ju inte att säga annat än ja. Låten stämmer med produkten och jag gillade idéerna direkt, säger Micke Rickfors.

Norwegian har köpt in nya plan med WiFi och vill visa allt de har att erbjuda sina privat- och affärsresenärer.

– Våra nya plan är ljusare, rymligare, tystare och drar även mindre bränsle som kommer hålla ned kostnaderna, säger Sara Camursoy.