Karin Friis, Boxers marknadschef i fem år lämnade nyligen bolaget för att börja på Hemfrid. 

Nu går Boxer ut i en pressrelease och berättar att man anställt en ny marknadschef: Karin Kraft. 

Hon hämtas från Viasat där hon varit i olika befattningar inom marknad och affärsutveckling sedan 2007, bland titlarna finns tillförordnad marknadschef, Brand Manager, Commercial Manager VOD, hon jobbade senast med affärsutveckling.

– Det är oerhört roligt att vi så snabbt lyckats hitta en ny marknadschef och ännu roligare att vi får en person med så gedigen erfarenhet av betal-tv-branschen, säger Andrea Gisle Joosen, VD för Boxer Sverige i pressmeddelandet.

Boxer bytte för ett tag sedan även reklambyrå. Efter elva år byttes Abby Norm ut mot Saatchi & Saatchi. Den populära fiktiva figuren Robert har man dock lovat består i reklamen.

Boxers medieinvesteringar var 2011, 68 miljoner kronor, brutto, enligt Sifo reklammätningar. 

Merparten av budgeten gick till tv-reklam.

Karin Kraft tillträder efter sommaren.