Kampanjen, som bland annat syns på stortavlor i city och i Metro, uppmanar folk att skicka in bilder på sig själva. Elever på reklamskolan Berghs är med på ett hörn – de analyserar alla bilder och ser till att folk får får en stil uppkallad efter sig.

På nätet och i mobilen kan man spana in Stockholms streetmode och ett urval av de inskickade bilderna har även visats på digitala skärmar inne i Gallerian. Ett samarbete med modebloggportalen Devote.se har också varit en viktig del i kampanjupplägget, uppger Gallerian.

– Gallerian ska spegla det som är nytt, det som händer nu och det som är Stockholm. I vårkampanjen valde vi att låna ut Gallerians scen åt gatumodet och alla de människor som med sin egen personliga stil gör city till en roligare plats, säger Lars Steiner, cd på Projector, i en kommentar.

Anders Salomonsson, marknadsansvarig på Gallerian, är belåten. 

– Vi har verkligen tagit ett nytt grepp om Gallerians kommunikation och det känns kul att vi sticker ut bland alla andra som pratar vårmode. Att vara så integrerad i alla kanaler, både köpta och våra egna, är också en styrka vi inte utnyttjat på samma sätt tidigare, säger han.