Brödmärket Wasa ägs av italienska Barilla-koncernen och har tidigare arbetat inhouse med marknadsföringen. Nu väljer de att börja arbeta med en reklambyrå, och valet faller på INGO. Reklamuppdraget som de har vunnit handlar om marknaderna Sverige, Norge, Danmark och Tyskland och omfattar det övergripande varumärkesansvaret för alla produkter.

Samarbetet har pågått en tid och i veckan rullar den nya kampanjen ut på samtliga marknader.
– Jag tror dom valde oss av flera skäl. Dels gjorde vi ett tungt strategijobb och vi har en dokumenterad förmåga att jobba med stora varumärken inom mat o dryck. INGO är en fullservicebyrå som kan jobba med WASA på alla nivåer, kommenterar Håkan Karlsvärd, vd på INGO.

Kampanjen går under temat "Upptäck en ny smak från Wasa" och innefattar filmer (se ovan), utomhus, digitalt och butik.
– Wasa är ett fantastiskt varumärke. Det finns en otrolig bredd i sortimentet med bland annat 26 olika knäckebröd, mjukbröd, och cereals. Vår uppgift är att se till att folk får upp ögonen för detta. Gillar man en Wasaprodukt är det lätt att gilla någon annan också, säger Björn Ståhl, cd på INGO i ett pressmeddelande.