Juryn för DN:s Reklamcupen 2012 är nu utsedd. Tävlingen avgörs som vandligt under sommaren.

Åtta medie- och reklamprofiler ska säga sitt om de inskickade tävlingsbidragen. Den nionde rösten kommer från "folket" genom omröstning på Reklamcupens Facebooksida.

Ett internationallt inslag i juryn är Lotta Malm-Hallqvist som idag är EVP/Global Chief Growth Officer på McCann i London, men har hela världen som arbetsplats.

– Kreativ och relevant printreklam är ett otroligt effektivt sätt att snabbt nå ut med ett budskap i en trovärdig miljö. Därför ska det bli superkul att se och bedöma årets bidrag i Reklamcupen, säger Lotta Malm-Hallqvist, i ett pressmeddelande..

Ny i juryn är även Apotekets prisade marknadschef Eva Fernvall

Övriga i juryn är vinnaren från förra året: Anders Dalenius, numera på Goodmorning Sunshine, Annica Brinck i Göteborg arbetar som copywriter på CP+B, Lina Andersson, AD på nystartade Lite Attention i Malmö, Kenneth Adenskog en av grundarna av Åkestam & Holst, Dan Morén, Annonsdirektör på DN och slutligen DNs chefredaktör och VD Gunilla Herlitz som är med för tredje gången.