Kenneth Båth, vd och grundare av Wonderville.
Kenneth Båth, vd och grundare av Wonderville.
- När vi startade Wonderville sa vi att målet skulle vara att nå 20 miljoner i omsättning på tre år. Hitills i år haft i hämtat hem uppdrag för 22 miljoner och prognosen för helåret landar på 28. Vi har haft den här inställningen hela tiden – att dubblera omsättningen skall vara en vanligt dag på jobbet, säger Kenneth Båth som är vd och grundare av Wonderville til Resume.se.

Skälet till framgången är enligt Kenneth Båth att Wonderville drivs som ett tillväxtföretag, snarare än en reklambyrå. Flera av uppdragen sker på provision och att vara del av "branschen" i Stockholm är inte viktigt. Snarare tvärtom - att finnas på en mindre ort och stå lite utanför är en klar konkurrensfördel.

Varför är det bra att slippa storstäderna?
- Vi har ett litet säljkontor i Stockholm men att till största del finnas ute i landet tror jag gör att vi uppfattas som mer genuina. Vi kör med rakare rör och det uppskattar kunderna. Vår kreativitet är väldigt resultatfokuserad, säger Kenneth Båth.

För att fortsätta växa ska Wonderville nyrekrytera 1-2 personer, vilket Kenneth Båth beskriver som en stor utmaning. Han är inte främmande för förvärv men ser egentligen samma problematik oavsett sättet som byrån växer på.

- Det är väl det stora problemet med att finnas på mindre orter, det finn inte jättemycket folk och det är svårt att få tag på rätt människor. Vi letar efter sådana som inte är förstörda av ett "reklamtänk" ännu. Så om det finns några 19-åringar med bra kunskaper om nya medier i Örebrotrakten så får de gärna höra av sig, säger Kenneth Båth.