ANR BBDO leker med tennis-konceptet i sin reklam för SwedishOpen.
ANR BBDO leker med tennis-konceptet i sin reklam för SwedishOpen.
Foto: 3D/retusch: Bsmart
Båstad-turneringen SwedishOpen sker den 7-22 juli och idag går ANR BBDO ut med sin radiokampanj.

Här leker byrån med tänket kring olika planhalvor på en tennisplan och utnyttjar höger och vänster högtalare i reklamen.

ANR BBDO påpekar dock att radioreklamen allra helst bör lyssnas på i headset alternativt i bilen.

Flickorna Larsson står bakom radioreklamen och Daniel Kilgren har regisserat den.

ANR BBDO har även tagit fram annonser med samma koncept – det vill säga man leker med sidorna/planhalvorna. Allt samlas ihop i en enda hel tennisplan.

Annonserna ska gå i DI Weekend, Aftonbladet och i lokalpress.

Lyssna på radioreklamen här

Arbetsgrupp:
AD: Marcus Göransson
Copy: Fredric Antonsson
Projektledare: Maria Sandberg
Prod. ledare: Barbro Långjuth
Final Art: Camilla Böttiger
Foto & retusch: bsmart