Adam Gäfvert och Per Sturesson vinner DN:s Reklamcupen JR - igen.
Adam Gäfvert och Per Sturesson vinner DN:s Reklamcupen JR - igen.
Foto: Pressbild.

Apoteketets varumärkesdirektör Eva Fernvall är en av juryledamöterna och hennes motivering lyder:
– Jag gillar enkelheten och tilltalet. Här är det inte avsändaren som är viktigast utan den dom vill nå.

Lina Andersson från Lite Attention, även honn i juryn, gav följande omdöme:
– Snabb, tydlig och sympatisk.

Enligt DN:s projektledare Kristofer Dalin höll Beckmans grafiska manér från förra året samma nivå och stil i år:
– Den här duon ska reklambranschen verkligen hölla ögonen på, säger han.

 

 

Beckmans och Forsbergs möttes i finalen och i den fick dem en majortiet av Facebook-rösterna - 77 procent, medan juryn gick på Beckmans linje.

Här blev juryrösterna 6-2.

DN Reklamcupen JR innebär att tidningen bjuder in fyra av Sveriges bästa reklamskolor - Berghs, Beckman, Hyper Island och Forsbergs. Först har man en intern uttagning sedan får denna eller dessa representera skolan. Då möts de först på Reklamcupens Facebook-sidan och sedan går vinnaren vidare till den stora tävlingen - i det här fallet Beckmans.