Samarbetet mellan Glenn Strömberg Collection, GSC, och Marbodal innebär att fotbollslegendaren figurerar i Marbodals framtida kampanjer.

Först ut är serien Cottage, där Marbodal erbjuder det lantliga köket, där umgänge ligger i fokus och inte köksluckor och köksbänkar:
– I vår serie cottage ser vi framför oss hur familj och vänner stannar kvar i köket även efter att man har lagat färdigt maten och ätit upp. Och just så vill även Glenn Strömberg att köket ska användas, säger Axel Karlsson, marknadschef för Nobia Svenska Kök, där Marbodal ingår, i en kommentar.

Rent praktiskt innebär samarbetet också att Glenn Strömberg bidrar till att bygga varumärke på hemsidan och i sociala medier.

Han ska även agera dragplåster åt Marbodals återförsäljare samt företaget egna butiker – här får han också tillfälle att marknadsföra sina egna produkter.

Glenn Strömberg är bosatt i Italien sedan 1984 och lanserade sin kollektion av pasta och delikatesser från Italien, Glenn Strömberg Collection, GSC, år 2006.

Produkterna finns idag hos stora matvarukedjor.