Foto: Montage från annonser i DN den 18 juni.
"Ztadium. Håll drömmen vid liv. Fotbollsskor från 299 kr" Så lyder budskapet på Kellyandplings kampanj för Stadium:
– Vi jobbade utefter två scenarios. Den andre kampanjen handlade om supportertröjor och att Sverige skulle vara kvar i EM. Nu blev det ju inte så. Nu tittar vi framåt mot Braslien-VM 2014 i stället, säger Erik Höglund vd på Kellyandpling.

Nu går annonsen upp mot Beckmans lite mer filosofiska annons "Gå inte här om du vill bli något. Gå här om du vill bli någon." i den första omgången av DN:s Reklamcupen.

I Beckmans-annonsen, som till motsats från Kellyandplings helsvarta variant är helvit, står också: "Du får ingen tjusig titel av oss, i stället ger vi dig en unik möjlighet att utveckla din kreativitet. På så vis kan du skapa din egen framtida yrkesroll. Lite så tänker vi."

Omröstningen, som sker här, stänger klockan 15:00.

Vinnaren koras cirka 15:30.

Reklamcupen pågår till den 19 augusti.

Beckmans:
Arbetsgrupp: Adam Gäfvert & Per Sturesson, Beckmans Designhögskola
Uppdragsgivare: Annika Berner, Beckmans Designhögskola.

Kellyandpling:
Medierådgivare: Fredrik Talén, Mindshare.
Uppdragsgivare: Marcus Andersson, Creative Director, Stadium. Lars-Johan Strand, marknadschef Stadium.