Bilden på arbetsgruppen föreställer fr. v. Anna Blomdahl, copywriter, Marc Zaccharoff, concept director, Erika Öhlin, final art, Claes Broström, projektledare, Lolo Björnham, operativ projektledare och Viktor Ekelund, AD-assistent.
Bilden på arbetsgruppen föreställer fr. v. Anna Blomdahl, copywriter, Marc Zaccharoff, concept director, Erika Öhlin, final art, Claes Broström, projektledare, Lolo Björnham, operativ projektledare och Viktor Ekelund, AD-assistent.
Foto: Carlo Baudone.
"Det är slut på veckan. Det är dags för fredagsmyys." Så har vi en längre tid fått höra i ÅkestamHolsts reklaminslag för kunden OLW.

Men nu ska Estrella hitta nya sätt att konkurrera med OLW.

Estrella har utvärderat tre olika byråer under våren för att hitta en framtida partner. Här gick Start Communication segrande ur striden:
– Arbetsgruppen var människor som vi ville jobba med, säger Sofi Randén, marknadschef på Estrella i en kommentar.

Start Communications första kampanj blir lanseringen av nytt produktkoncept.

Kampanjen går upp efter sommaren:
– Arbetet är redan i full gång med denna och andra inspirerande utmaningar inför hösten och 2013, säger Claes Broström, projektledare och kundansvarig på Start Communication i en kommentar.

Estrella introducerade potatischips i Sverige 1957 och var med först med Sourcream & Onion-chips i de svenska butikshyllorna år 1988.

Snart är det alltså dags för nästa stora premiär.