Hollywoodregissören Måns Mårlind förbereder inspelning.
Hollywoodregissören Måns Mårlind förbereder inspelning.
Foto: Telia.
– Vår utmaning är att förklara för konsumenterna att en fiberanslutning är en väl värd investering och något som man kommer att ha nytta av under årtionden framöver, säger Kent Jonsson, konsumentmarknadschef på Bredbandstjänster på Telia i en kommentar.

Han menar att just filmmediet ger Telia möjlighet att verkligen ta ut svängarna och för att verkligen lyckas få fullt genomslag för sin kommande film har man även plockat in Hollywood-regissörerna Måns Mårlind och Björn Stein.

Dessa har bland annat regisserat produkter som Storm, Shelter och senast Unworld Awakening. Men duon är heller inga duvungar när det gäller reklamfilm:
– Vårt jobb som filmregissörer kräver nästan jämt en grym uppkoppling då det ofta är stora filer med filmklipp, provfilmningar och tester av alla möjliga slag. Att Telia satsar hårt på fiber gillar vi skarpt och därför kändes det helt rätt att göra denna film, säger Måns Mårlind i en kommentar.

Björn Stein gillar också reklamfilmsformatet:
– Många bra idéer tvingas alltför tidigt till papperskorgen. I och med att det inte fanns en exakt tidsbegränsning, så fanns det egentligen ingen begränsning på vår kreativitet, vilket har gjort projektet riktigt roligt att genomföra, säger han i en kommentar.

Telias nya film utspelar i vad som kan tyckas vara framtiden, men som ändå kan bli verklighet inom kort:

– Vi jobbar i en bransch där allt går så fort att bara några års titt in i framtiden kommer att uppfattas som modernt och spännande, säger Kent Jonsson i en kommentar.

Filmen blir cirka fyra minuter och är klar i september.