The Amplifetes består av medlemmar som har haft stora framgångar som låtskrivare och producenter åt världsartister som Britney Spears, Madonna och Kylie Minogue.

Gruppen bildades 2008 och släpper en ny skiva i höst. Inför skivsläppet släpper också gruppen låten Where is the light.

Det speciella med just den här lanseringen är att man får chansen att delta i en interaktiv musikvideo och spela spel mot andra spelare.

Spelet går ut på att jaga ljus ute i rymden och spelresultatet kan delas med andra via Facbook, Twitter och e-mail.

Den spelare som har fått högst poäng per den 31 december vinner en resa till Kiruna Space Center.

Sex personer ligger bakom kampanjen för the Amplifetes, däribland Hyper Island-studenterna Alissa Lorentz och Rebekka Quiroz-Wiberg. Dessa bildar också den kreativa duon LornentznQuiroz.

Kampanjen sker dels via sociala medier, dels annonsering i tunnelbanan.

Hyper Island meddelar att tanken med att kampanjen var att återspegla att The Amplifetes ambitioner att experimentera och också ge tittaren en mer intensiv upplevelse än vanliga musikvideos.

Spelet kan provas här.

Arbetsgrupp:
Creative och art direction: Alissa och Rebekka, LorentznQuiroz
Motion graphics designer:
Jan Sommer, Hyper Island Motion Graphics
Front-end developer:
Johan Sanden, Labyrint Digitalbyrå
Back-end developer:
Vasja Laharnar
Mobile application developer:
Petter Samuelsen Hyper Island Digital Media