ReelMacoy har genomfört två större lanseringskampanjer för Disney under förra året och producerade totalt åtta stycken 90-sekundersfilmer.

Den ena kampanjen, Tänk om..., gick ut på att lansera den nya kanalen Disney Junior.

Kampanjen handlar om att följa med barn på äventyr hos alltifrån pirater och spioner till talande verktyg.

Tänk om... fick guld i kategorierna Best General Branding/Image Campaign, Best Childrens Programming Campaign och Best Interstitial.

Den andra kampanjen, Tried & Tested, bestod av fyra filmer för Disney XD och Phineas & Ferb. Den kampanjen går ut på att följa ett gäng vänner som inspireras av sina tecknade hjältar och skapar galna uppfinningar.

Tried & Tested fick silver för Best Childrens Programming Campaign:
– Dessa kampanjer går helt i linje med det vi brinner för, så det är kul
att vi får bekräftelse på att det har fungerat och att folk tycker
filmerna är riktigt bra, säger Niklas Kimber, vd förReelmacoy i en kommentar.

Filmer har översätts till mångaspråk och lanseras i Australien och USA inom kort:
– Projekten var relativt postproduktions-tunga och eftersom vi var tvugna att hitta på smarta tidseffektiva lösningar så känns det extra kul med nomineringarna. Det blir ett bevis på att det verkligen fungerade, säger Kristian Bjureby, postproduktions-producent i en kommentar.

2012 PromaxBDA skedde den 14 juni i Los Angeles.

Se kampanjerna här.