Expert byter reklamfilmskoncept och satsar på tre varumärkesbyggande filmer där fokus ligger på mötet mellan en krävande kund och en kunnig Expert-säljare.

McCann Stockholm, som ligger bakom filmerna, har gjort kunderna extra udda och skruvade för att det hela ska sticka ut.

I den första filmen, som går upp den 27 juni, är kundens karaktär en varulv som har problem med röda ögon vid fotografering.

Men även om konceptet är nytt plockar Expert upp sin payoff – Vi är vad vi heter:
– Många kunder minns den och därför har vi bestämt oss för att börja använda den i reklamen igen. Vi, som alla andra kedjor, visar gärna att vi är billigast, men nu ska vi också börja prata om vad som gör oss unika - service och kunskap i TV-reklamen, säger Lars Jungerth marknadschef på Expert i en kommentar.

De övriga filmerna rullas ut under hösten och parallellt med detta sänder Expert även kortare filmer kring vilket utbud som man erbjuder:
– Vi skall påminna kunderna om vad som särskiljer oss från alla andra, säger Lars Jungerth i en kommentar.

Arbetsgrupp McCann Stockholm
Projektledare: Anders Skagerfält
Art Director: Mitte Blomqvist
Copywriter: Max Piltz
Original: Carl Cassel, Petra Nilsson
Produktionsledare: Rickard Allstrin
Planner: Johan Rynell
Filmbolag: Hobbyfilm
Regissör: Oskar Bård
Producent: Erik Liss

Efterproduktion varumärkesbyggande filmer:
Redrum Post AB

Efterproduktion utbudsfilmer:
Outpost FX AB