Nya byrån Clark&Kent öppnar vid en telefonkiosk i New York.
Nya byrån Clark&Kent öppnar vid en telefonkiosk i New York.
Foto: Mark Thomas.
Nya byrån Clark&Kent har också en bild av telefonkiosken på sin webbplats. Och som om detta inte vore nog erbjuder man vistkort som viker sig till formen av en telefonkiosk, enligt Huffingtonpost.

Clark&Kent har inte var särskilt öppna med detaljer kring byrån, men Huffington Post har ändå lyckats få ut lite information från byrån:
"Det krävdes inte några hot från Lex Luthor - bara löftet från att få fri press hos en framträdande nyhetssajt", konstaterar Huffington Post.

Clark&Kent består av tre killar - Mr Clark, Mr och Mr Kent. Av någon outgrundlig anledning är deras sekreterare baserad i San Francisco.

De har alla varit anställda i reklambranschen och uppträdde nyligen som sina alter egon i samband med Cannes Lions.

Huffington Post konstaterar att deras marknadsföringstrick är mycket framgångsrikt. Personerna bakom byrån är heller inte säkra på när man ska avslöja sina verkliga identiteter och om man ens ska göra detta.

"Vi föddes som en påhittad byrå, men allt snack kring vår startup gjorde den verklig", skriver Mr Kent till Huffington Post.

Han konstaterar att man gick från en påhittad byrå till en verklig sådan på mindre än ett dygn: "Det betyder att det fanns ett utrymme i människors sinne där vår telefonkiosk fungerar perfekt", skriver Mr Kent.

Han menar också att med tanke på att vi lever i en varumärkes- och sloganmättad värld så är det något bra med den saken.

Då Huffington post frågar om det hela endast är ett skämt svarar Kent:
"Först ville vi visa på superkrafterna hos en enskild idé. Stora idéer behöver inte mycket plats. Och det är ju inte dåligt. Särskilt med tanke på om du behöver betala hyra."