Vd:n Annette Gårdö och Rickard Villard, ECD, på Lowe Brindfors.
Vd:n Annette Gårdö och Rickard Villard, ECD, på Lowe Brindfors.
Foto: Pressbild.
I en helsidesannons på sidan 13 i dagens DI tackar Lowe Brindfors Ikea för alla lärdomar man dragit av pitchen. Den blev en påminnelse om att grundaren Hans Brindfors ord fortfarande står sig starka, menar Rickard Villard.

"Genom att kunna och förstå kundens affär, kan vi maximera dem med vår kreativitet", sa Brindfors en gång i tiden. Och Rickard Villard menar att man lyckades visa det för Ikea, även om det inte ledde till seger den här gången.

– I torsdags när vi fick beskedet från Ikea var det besvikelse och depp. Men på fredagen bestämde vi oss för att se positivt på det här. Vi har fått mycket tillbaka, pitchen samlade oss som byrå och vi fick otroligt mycket energi och vi lärde oss en massa som vi har nytta av framöver, säger Rickard Villard till Resume.se och fortsätter:

– Det har skapats en grym stämnning här som vi ska bygga vidare på. Andraplatsen i pitchen var på så sätt extremt mycket värd, säger Richard Villard som tillsammans med nya vd:n Annette Gårdö ska se till att Lowe Brindfors efter en turbulent och svår tid återtar positionen som Sveriges ledande kreativa byrå.

– Vi vill också passa på att gratulera Åkestam Holst till Ikea-uppdraget. Vi har största respekt för dem och de kommer att få vara med om en fantastisk resa med Ikea, säger Rickard Villard.

Annonsen: