Bakom kampanjen som har hyllats i branschtidningar som Campaign och Adweek ligger svensken Jesper Löfgren på Euro RCSG i London.

- Vi ville skapa en kampanj som ger Credit Suisse och deras målgrupp mycket mer värde istället för att bara sätta ihop en sponsorannons med en logga på, som de flesta banker gör, säger Jesper Löfgren till Resume.se

Filmen är inspirerad av konstnären Titians mästerverk ”Diana och Actaeon” som i korthet handlar om hur jägaren Actaeon stöter på gudinnan Diana som förvandlar honom till ett rådjur. 

I reklamfilmen spelas Diana av skådespelerskan Anna Friel, just nu aktuell för svenska tv-tittare i thrillerserien ”Livet utan dig”. Actaeon spelas av Ed Speelers som är aktuell i  ”Downtown Abbey” en annan populär brittisk serie. Men den stora stjärnan är Albert, ett  tamt rådjur som bland annat medverkat i  hollywoodrullen Braveheart. 

Genom filmen vill Credit Suisse visa på en nära relation till National Gallery.

-    Credit Suisse är inte en bank som är rädd för att testa grejer som andra banker normalt sett inte gör. Användanet av "methamorphosis" som en berättelse ligger också rätt i tiden tack vare filmer som Twillight, där människor förvandlas till djur. Den omständigheten och att vi återberättar Titians klassiska verk i modern form gör myten mer tillgänglig för en yngre generation,  säger Jesper Löfgren.