En av annonserna i höstkampanjen.
En av annonserna i höstkampanjen.
För fem år sedan spolade JC dyra kändisar som Sienna Miller, Mischa Barton och Carmen Electra.

– Vi vill förmedla en känsla av att det är äkta, sa dåvarande vd:n Cecilia Tufvesson Marlow.

Nu är dock kändisarna tillbaka när JC nischar sig enbart på jeans och blir Jeans Company i stället för Jeans & Clothes. Visionen är att bli bäst och störst på jeans.

Den här gången är det svenska namn som Let's Dance-vinnaren Anton Hysén, designerna Richard Hutchinson och Axel Nyhage från The Local Firm, designer Rasmus Wingårdh och forna JC jeansprofilen Mats Andersson, skådespelarna Matias Varela, Mathilda von Essen och Cissi Forss, supermodellen Caroline Winberg, artisten Adam Tensta, modellen och bloggaren Anine Bing, designern Robert Berggren från Pour, modeprofilerna Filippa Berg, Billie Josephson och Nike Felldin, mediapersonligheten Parisa Amiri samt modellerna Louise Zetterström, Erik Andersson, Moa Åberg, Rogéh Dupé och Karin Andersson.

JC har det tufft, liksom flera andra kedjor i segmentet. Vd:n Marthyn Inghamn, med många år på Levi's, hoppas att vändningen ska komma.

Kampanjen är plåtad av John Scarisbrick/Camera Link.

Frankenstein Studio
Creative Director: Pontus Frankenstein
Strategic Director: Albin Kallstenius Bylander
Art Director: Victor Pyk
AD-assistent: Elena Becker
Project Manager: Hilary Persson
Producer: Ann-Sofi Osvald

Team
Photographer: John Scarisbrick
DOP/Director: Axel Lindahl
Director: Frankenstein Studio
Styling: Ursula Wångander