Mikael Andersson och Josefin Nordstierna lämnar Valentin & Byhr för Dear Friends.
Mikael Andersson och Josefin Nordstierna lämnar Valentin & Byhr för Dear Friends.
Reklambyråkartan i Göteborg har ritats om efter Dear Friends intåg. Byrån har på två år levererat fina resultat, vuxit starkt och fått gott rykte. Byråns vision är att bli den bästa byrån i Sverige – alla kategorier.

Bland de senaste rekryteringarna finns ett erkänt duktigt kreatörspar – copyn Mikael Andersson och ad:n Josefin Nordstierna från Valentin & Byhr. Mikael Andersson har även ett förflutet på Daddy och CP+B Europe. Josefin Nordstierna drev tidigare reklambyrån Himlen och har även arbetat som AD och programledare på SVT.

– De blir ett välkommet nytillskott och ytterligare ett steg i att stärka upp Dear Friends kreativa sida, säger Roger Brovik, vd på Dear Friends.

Dear Friends största kunder i dag är Folkspel (Bingolotto och Sverigelotten), Tele 2, Volvo Trucks, Mio, Resia, Chalmers och Stena.

Startåret 2010 blev resultatet efter finansiella poster 2,9 miljoner kronor, byråintäkten 1,6 miljoner kronor och omsättningen 16,1 miljoner kronor.

2011 var omsättningen 36,7 miljoner kronor, byråintäkten 30,6 miljoner kronor och resultatet efter finansiella poster 4,1 miljoner kronor.

– Det har varit två jättebra år. Vi har gjort bra resultat trots att vi vuxit så mycket, säger Roger Brovik.

För Dear Friends är det naturligtvis också en stor trygghet att kunna luta sig mot byggmiljonären Ola Serneke som är passiv delägare.

– Ja, det känns såklart tryggt att ha honom, säger Roger Brovik.