Joakim Hökegård.
Joakim Hökegård.
Ledningsskiftet i Shout framgår av ändringar som har skickats in till Bolagsverket. Men när Resumé når Joakim Hökegård är han fåordig.
– Jag vill inte lämna några kommentarer förrän den 10 september, säger han.

Joakim Hökegård äger 20 procent av byrån, men vill inte heller berätta vad som kommer att ske med hans ägarandel. Stefan Gustafsson, som äger 50 procent av Shout genom bolaget Scout AB, går in och tar över vd-rollen.

Reklambyrån arbetar bland annat med Burger King i Sverige, Gekås i Ullared och Åbro. I fjol hade den en byråintäkt på 14,6 (13,6) miljoner kronor och gjorde ett rörelseresultat på -257 000 (-1 300 000) kronor. 

Efter denna artikels publicering ringer Joakim Hökegård upp och berättar att han ska bli arbetande styrelseordförande på Shout.  
– Jag kommer att vara anisktet utåt och ansvara för den strategiska ledningen, medan Stefan Gustafsson kommer att ta hand om den operativa ledningen, säger han.