Lotto fortsätter med kampanjen där de tar Farsta till Thailand. I den senaste reklamfilmen bygger en Lotto-vinnare en gigantisk bilbana. Filmen fortsätter på Lottos tidigare manér där en man bland annat byggde Farstas tunnelbanestation till Thailand.

Kampanjen, signerad King, kommer att rulla under vecka 33 till 35. Senare kommer tre kortfilmer att släppas som fortsättning på filmen.

Kampanjen kommer även gå i print, butik, digitalt och i radio.

Arbetsgrupp:

Reklambyrå: King
Oscar Askelöf, Pontus Ekström och Linda Elers, copy
Alexander Elers, ad
Lina Söderqvist, projektledare
Elin Sohlberg, produktionsledare
Frank Hollingworth, cd
Per Wilson, planner

Produktionsbolag: Traktor

3D och postproduction: Stopp

Byråproducent: Markus Ahlm, Colony

Mediebyrå: Carat

Svenska Spel:
Birgitta Bosell Biström, varumärkeschef
Mikael Holmgren, kommunikationsansvarig