Pressbild.
Pressbild.
Fyra byråer var med i diskussionerna, två av dem fick pitcha och vinnaren blev Saatchi & Saatchi Stockholm.

– Vi tycker att Saatchi har ett professionellt sätt att jobba med varumärken och att de hade förstått själen i varumärket Semper, säger Eva Eriksson, marknadschef på Semper.


– Vi tycker även om vad de har gjort för sina andra kunders varumärken, som Verum och Gainomax till exempel.

Under hösten ska en kommunikationsplattform arbetas fram och den kommer sedan att implementeras stegvis i kommunikationen. Semper använder sig mycket av DR och sociala medier i sin kommunikation, men beroende på hur kommunikationen kommer att se ut kommer det möjligtvis bli andra medieval också.

– Föräldrar är en fantastisk målgrupp, men också utmanande då vi har kort tid att fånga upp dem under småbarnsåren. Andra varumärken kan vårda kundrelationer i decennier, men det kan inte riktigt vi, säger Eva Eriksson.

Semper har de senaste åren jobbat med olika byråer där Klirr Stockholm har varit huvudbyrå. Semper kommer att fortsätta att jobba med byrån när det gäller butikskommunikation.

– Vi är jättenöjda med Klirr, men känner bara att vi behöver samla ihop vår kommunikation och få ett helhetsgrepp. Det kan lätt spreta när man använder olika byråer och vi behöver ett mer samlat uttryck, säger Eva Eriksson.