Norton, som vill bli mer konsumentvänligt, lanserar en tjänst som ska ge konsumenten rätten till det översta sökresultatet när någon googlar på ens namn. I det resultatet får konsumenten själv bestämma vad som ska visas.

- Majoriteten arbetsgivare och hela 50 procent av alla singlar googlar namnet på personen de ska träffa innan de träffas på riktigt. Det betyder att folk skaffar sina första intryck av varandra på nätet, men där har man väldigt liten kontroll över hur man framställs. Med kampanjen vill vi visa att vi kämpar för att skydda och hjälpa våra kunder att styra över sin digitala identitet, säger Carolina Ramno, pressansvarig på Norton.

- Vi ville hitta ett nytt sätt prata om antivirusprodukter som inte grundas på skrämseltaktiker utan istället hjälper folk med något de bryr sig om. Och genom att få folk att inse fördelen med att ha koll på sitt digitala liv blir det lättare att sälja Nortons andra produkter, säger Christoffer Dymling, kreativt ansvarig för kampanjen på Naked.

www.nortontopsearch.com går det att skapa sin egen annons och även bestämma vad annonsen ska länka till.

 

Arbetsgrupp

Norton by Symantec:
Martin Munkner, Sarah Wollin, Carolina Ramno, Eeva Luoto
 
Naked:
Kundansvarig: Lovisa Sunnerholm
Kreativt ansvarig: Christoffer Dymling
AD: Mårten Hedblom
Produktionsledare: Sofia Beme
 
Produktion: Society 46
 
Mediabyrå: Cirquit
 
PR-byrå: Edelman PR