Norwegians bidrag till vänster slog Apollo.
Norwegians bidrag till vänster slog Apollo.
– Enkel, smart och begåvad annons som låter mig få fundera en sekund, men blir snabbt belönad. Värt ett smile, säger jurymedlemmen Kenneth Adenskog, på Åkestam Holst.

Marknadschefen på Norwegian Sara Camursoy jublar över finalplatsen.
– Annonsen spelar på konceptet "Mest vingar" fast med en ny twist. Wifi är en tjänst som alla verkligen gillar, säger hon.

På söndag möter Norwegian och Garbergs Returpack och Euro RSCG. Resultatet kommer på måndag.

Juryn består av följande personer; Årets internationella inslag Lotta Malm-Hallqvist EVP/Global Chief Growth Officer McCann London, Eva Fernvall, varumärkeschef Apoteket AB, vinnaren från förra året; Anders Dalenius, numera på Goodmorning Sunshine, Annica Brinck i Göteborg arbetar som copywriter på CP+B, Lina Andersson, AD på nystartade Lite Attention i Malmö, Kenneth Adenskog en av grundarna av Åkestam & Holst, Dan Morén, Annonsdirektör på DN och slutligen DNs chefredaktör och VD Gunilla Herlitz som är med för tredje gången.