Succékonceptet med Mads Mikkelsen är fortfarande inte historia. Den danske världsstjärnan kommer att synas i tv när Fritidsresor återanvänder Mikkelsen-filmerna i höst, parallellt med det nya konceptet ”Tid tillsammans”, utformat av Catt & Co.

Det är det första kreativa resultatet av Fritidsresors nya samarbete med Catt & Co. Det blir ett 360-perspektiv i alla kanaler.

Konceptet ger en klan-känsla av "togetherness" och Fritidsresor hoppas nå samma affekt som Pripps Blå-filmerna gjorde för ett antal år sedan – en känsla att man själv vill vara där.

– Alla charterarrangörer visar ett traditionellt par på stranden eller pappan som hissar ett barn i poolen. Vi vill bryta med detta. Nu visar vi moderna resenärer som semestrar med sin klan: stora fusionsfamiljer, flera grannar eller ett gäng likasinnade damer som gillar golf och whisky, säger kommunikationsdirektören Lottie Knutson.

Höstens kampanj fotades och filmades på Mallorca i våras. Budgeten är betydligt lägre än Mads Mikkelsen-filmerna.

Fritidsresegruppens marknadschef Anna Berndt:

- Vi vänder oss tilll den krävande resenären som vill ha mer tid tillsammans, mindre tid till administration och krångel. Över 65 procent av våra resor säljs online, varför kommunikationen till stor del bygger på onlinematerial, kompletterat med TV och till viss del print och radio.

Arbetsgrupp Catt & Co

Catt Olsson, creative Director

Ola Gatby, copywriter

Peter Carstens, projektledare

Peter, Györki, varumärkesstrateg

Karin Sundberg, web designer

Desiree Mozart, produktionsledare