Jens Englund.
Jens Englund.
Jens Englund har de senaste åren jobbat med kunder som ICA, Expressen, SJ och Triss. Han har också ett förflutet på den gamla storbyrån Paradiset med bland annat Keno, Tele2, OLW, Stadsmissionen och lanseringen av Sportbladet.

– Jens Englund är en av Sveriges tyngsta kreatörer och en av dem som har kapacitet att skapa långsiktiga övergripande reklamvärldar. Honesty har alltid handlat om att kombinera modern kommunikationsteknik med traditionell reklamkonst och för att fortsätta leva upp till det när vi växer måste vi kosta på oss att rekrytera från översta hyllan, säger Walter Naeslund.

Jens Englund börjar den 1 september.
 
–  Honesty verkar tänka annorlunda och efter att ha träffat dem kände jag direkt att jag ville börja jobba där. De har även mycket av sin produktion inhouse vilket jag tycker låter som en dröm. Det ger en helt annan kontroll och möjlighet att komma nära sin vision. Jag tycker också att Honesty visar att de inte är beroende av enorma produktionsbudgetar för att göra stark reklam, säger Jens Englund.

Honesty grundades 2009 av Walter Naeslund och har en nettoomsättning på 25,5 miljoner och vinst på 9,1 miljoner i det senast rapporterade verksamhetsåret 2010/2011. Byrån har idag 30 anställda, däribland delägarna Martin Marklund, Petrus Kukulski, Emil Clase och Robert Nygren.