Sydsvenskan hämtar försäljningsdirektör från TV4. Fredrik Ivansson tar ett övergripande ansvar för Sydsvenskans annonsintäkter.

Fredrik Ivansson kommer från TV4 där han under tolv år varit med om att bygga upp och utveckla försäljningsorganisationen, de senaste försäljningschef på lokal-tv-bolagen, TV4 Sverige.

– När jag för drygt två år sedan flyttade till Skåne med min familj hade jag som mål att i framtiden arbeta i regionen. Därför är jag oerhört stolt över att få förmånen att tillhöra Skånes absolut starkaste varumärke inom media. Efter sexton år inom mediebranschen, som i dagsläget är i en omvälvande fas, ser jag fram emot den här spännande utmaningen, säger Fredrik Ivansson i en kommentar.

Sydsvenskans vd Lars Dahmén är mycket nöjd med rekryteringen.

– Det ska bli mycket spännande att få in en person med Fredriks erfarenhet. Han får ett övergripande ansvar för alla våra annonsintäkter och jag är helt övertygad om att han ytterligare kommer att stärka Sydsvenskans roll som södra Sveriges ledande annonsorgan, säger Lars Dahmén, vd för Sydsvenskan.

I samband med rekrytreringen flyttar Sydsvenskan om på säljavdelningen.

– Vi flyttar om en del, allt för att få en bättre och direktare kontakt med våra kunder, säger Lars Dahmén.

Resumé skrev i går att Hela Skånes rikssälj skrotas när Mediekompaniet kliver in.

Calle Hessel som har varit annonschef på Sydsvenskan sedan i höstas blir chef för affärsutveckling.