Stryktipset har sedan reklamkonceptet "Hela Sveriges Fotbollsklubb" och låten "Vi ses på lördag" lanserades 2009, ökat sin omsättning och antalet spelare markant. Tidigare i veckan släpptes den nya Stryktipset-filmen där låten modifierats i ballad-tappning.

I samband med lanseringen av den nya filmen passade Svenska Spel att skicka en passning till Unibet

– Att sjunga om veckodagar i sportsammanhang har bevisligen blivit populärt, säger Monica Sandström, kommunikationsansvarig på Svenska Spel.

Hon menar att Unibet, med byråerna Perfect Fools och Streamline Audio, inspirerats lite för mycket av Svenska Spel. Unibets låt har skördat minst lika stora framgångar.

Henrik Levahn copywriter på Stryktipsets byrå Masscreation menar att det är tydligt att Unibet lånat från Stryktipset-låten.

Håkan Jerner, Norden-chef på Unibet, avfärdar anklagelserna.

– Då kan man bara lyssna på låten, det är inte ens nära. Vi har gjort en bra reklamlåt som uppenbarligen gett avtryck även hos Svenska Spel. Den sjöngs av svenska fans under EM och har totalt runt 350 000 visningar på Youtube, plus att vi har släppt den som cd, säger Håkan Jerner.