Sara Rosengren.
Sara Rosengren.
Foto: Andreas Elgstrand.
Resumés chefredaktör Claes de Faire välkomnar Sara Rosengren.

– Resumé vilar på tre ben: Nyheter, analys och inspiration. Att bygga ut analysdelen i tidningen och göra den till ett eget block har visat sig väldigt framgångsrikt. Sara Rosengren kändes som ett spännande namn som ny marknadsanalytiker. Hon kan på ett fattbart sätt förena sina kunskaper som docent på Handelshögskolan med de faktiska och ytterst konkreta utmaningar som våra läsare dagligen står inför. Jag tror att landets marknadschefer och byråchefer kommeratt hitta hem i Saras sida, säger Claes de Faire.

Sara Rosengrens första analys kan du läsa i papperstidningen som kommer ut med sitt första nummer efter sommaren i morgon, torsdag.

Vad kommer vi kunna läsa från dig?
– Jag kommer skriva om mina tankar kring reklamens utveckling kryddat med forskningsresultat, säger Sara Rosengren.

Vilka trender ser du just nu?
– Allt fler får upp ögonen för att reklam inte behöver ske enbart på företagens villkor.

Vad skriver du om i din första analys?
– Den handlar om marknadskommunikationens påstådda död.

Blanca Sjöstedt