Resumé har tidigare skrivit om den digitala kampanjen som ska "hotta upp" Norton.

Norton, som vill bli mer konsumentvänligt, lanserar en tjänst som ska ge konsumenten rätten till det översta sökresultatet när någon googlar på ens namn. I det resultatet får konsumenten själv bestämma vad som ska visas.

Naked ville hitta ett nytt sätt prata om antivirusprodukter som inte grundas på skrämseltaktiker utan istället hjälper folk med något de bryr sig om. Genom att få folk att inse fördelen med att ha koll på sitt digitala liv hoppas man att det ska bli det lättare att sälja Nortons andra produkter.

Nu har stora internationella branschmedier som Creativity Online och Mashable skrivit om kampanjen som hyllas på Twitter.

– Våra Norton-kolleger från USA har blivit nedringda med frågor om kampanjen, säger
Lovisa Sunnerholm.

Tjänsten räcker i nuläget till 10 000 personer, men nu har det blivit en stor rush och den kan komma att utökas.   

Arbetsgrupp


Norton by Symantec:
Martin Munkner, Sarah Wollin, Carolina Ramno, Eeva Luoto
 
Naked:
Kundansvarig: Lovisa Sunnerholm
Kreativt ansvarig: Christoffer Dymling
AD: Mårten Hedblom
Produktionsledare: Sofia Beme
 
Produktion: Society 46
 
Mediabyrå: Cirquit
 
PR-byrå: Edelman PR