Det ska bli mer "mode, mer inspiration och ett snabbare nyhetsflöde” för att på ett bättre sätt möta kundernas efterfrågan.

MQ:s nya identitet kommer att kommuniceras i allt från reklamfilmer till utseendet i butikerna. 

Lanseringen sker med bland annat en påkostad tv-kampanj med start vecka 39,

Huvudbyrå och ansvarig för den nya visuella identiteten är Frankenstein Studio och den grafiska profilen är framtagen av Kurppa Hosk.

MQ:s team består i övrigt av modefotografen Hasse Nielsen, stylisten
Emelie Johansson från danska modemagasinet Cover samt filmfotografen Erik Sohlström.

Musiken till filmerna är skapad av Jocke Åhlund.

–Vårt mål har varit att ta fram kommunikation med hög modegrad, baserad på de värden MQ står för. Till exempel har vi strävat efter att genomgående förmedla kvalitet, i allt från bildmaterial till klippning av filmen. Att skapa tydlig igenkänning i alla kanaler där MQ syns och hörs var också en mycket viktig uppgift, liksom att förtydliga kopplingen
mellan kommunikationen och upplevelsen i butik, säger Pontus Frankenstein, creative director Frankenstein Studio.