Rasmus Keger och Morten Halvorsen.
Rasmus Keger och Morten Halvorsen.
De svenska reklamarna Rasmus Keger och Morten Halvorsen gjorde en specialkampanj för hiphop-artisten Adam Tenstas nya låt som bara en person i taget kan lyssna på ”One Copy Song”.

Nu lämnar de R/GA efter där de jobbat med stora kunder som Mastercard, Converse och Google och kammat hem priser i Cannes för Nike och nu senast för Adam Tensta-kampanjen.

Deras nya arbetsplats är McCanns New York-kontor. I augusti tillträdde de som Associate Creative Directors, det vill säga under cd:n.

– R/GA har varit helt fantastiskt. Nick Law, Global Chief Creative Officer och Bob Greenberg CEO, är visionärer och väldigt vänliga människor. Vi kommer att sakna dem. Tre år har gått väldigt fort och nu känns det som det är dags att testa något nytt, säger Rasmus Keger.

– Vi har haft ögonen på McCann New York sen Linus Karlsson började där som kreativ chef. Vi såg en möjlighet att få jobba med duktiga människor. Andreas Dahlqvist och Linus är väldigt drivna personer. De delar vår syn på bra idéer och är framför allt två väldigt sympatiska människor.

Andreas Dahlqvist, vice kreativ chef på McCann:

– Rasmus och Morten är extremt talangfulla. Jag har haft ögonen på dem en tid och ser verkligen fram emot chansen att jobba tillsammans med dem.