Nico Hasselström.
Nico Hasselström.
Värvningen är en fjäder i hatten för Lowe Brindfors som gör en nystart med Annette Gårdö, vd, och Richard Villard, CEO, vid rodret efter en tung period.

Nico Hasselström kommer huvudsakligen att ansvara för nykundsförsäljning.

– Jag och Annette är oerhört glada att Nico vill vara med på vår resa och åter ta Brindfors till den kreativa toppen, säger Rickard Villard, ECD på Lowe Brindfors.

Nico Hasselström har arbetat på Åkestam & Holst som projektledare sedan 2001 med en mängd olika kunder som till exempel Posten Sverige, PUMA, ATG, Aftonbladet, Milko, SOS Barnbyar, Carnegie, Carlsberg och Scandic.

– Lowe Brindfors har påbörjat en spännande resa och jag vill gärna tro att jag har viss förståelse för vad som krävs av en reklambyrå att nå tillbaka till toppen. Det är en tydlig utmaning som jag får mycket energi av, säger Nico Hasselström i en kommentar.

Lowe Brindfors mål är att återta popsitionen som landets ledande kreativa byrå.

Nyligen meddelade byrån att man skär ned med 13 tjänster. Orsaken är den kraftiga förlusten på 31 miljoner kronor 2011, med tappet av konkursade Saab som största boven.