Douglas Roos, även känd från SVT:s "Draknästet" är den senaste i raden av entreprenörer som blir affischnamn i Telias reklam riktad mot företagskunder. Bland annat ska han, i ett antal reportagefilmer, lära Telias företagskunder att jobba effektivare.

Filmerna visas från och med i dag på Telia Företags Facebook-sida, på Telia.se och i Telias Youtube-kanal. Telia har dessutom köpt utrymme för kampanjen i radio och i print, i Dagens Industri, exempelvis.

Telia vill öka intresset för Telias bredbands- och mötestjänster.

– Vi fortsätter vår tradition att visa hur kända och mångsysslande personer får hjälp att få ut det mesta av sin arbetstid med Telias tjänster. Just bristen på tid är något vi vet är ett genomgående problem hos målgruppen, inte minst i mediebranschen och för till exempel en pr- eller reklambyrå, säger Annika Bagge, reklamchef för Bredbandstjänster på Telia, i ett pressmeddelande.

Reklambyrån DDB Stockholm ligger bakom konceptet. Prime är pr-byrå och MEC är mediebyrå.