Masscreation vann uppdraget för Telge Energi göre sommaren. Nu har byrån gjort en kampanj som är uppbyggd kring sajten solupproret.se.

I centrum står solkraften och att det är dags att agera innan det är för sent.

”Målet med kampanjen är att förstärka Telge Energis varumärke som miljöaktör, öka kundunderlaget samt att göra en konkret insats för miljön”, skriver Telge Energi och masscreation i ett pressmeddelande. 

– Med hjälp av solkraft ska vi utrota den smutsiga kolkraften – kilowattimme för kilowattimme, säeger marknadschefen Jan Molin.

Kampanjen bygger på sajten solupproret.se som är kopplad till Facebook. Där kommer Telge Energi att driva frågan, informera om solkraftens möjligheter och genom försäljning av elavtal samla människor som brinner för frågan.

Förbannande bebisar puffar för kampanjen i reklamfilm, radio, print, banners och digitala utomhusskyltar. I samtliga ställs frågan "Inte bytt till solkraft än?" och med uppmaningen att besöka solupproret.se.

Uppdragsgivare: Jan Molin, Telge Energi

Reklambyrå: Masscreation

Webb: Mogul

Filmproduktionsbolag: FilmdeLiberté

Media: Bizkit

PR: Gullers Grupp