I den nya kampanjen från McCann Stockholm får man följa flera av Kronfågels uppfödarfamiljer där de berättar om sin vardag som kycklingbönder. Tanken är att svenska konsumenter ska få en större inblick i arbetet bakom svenskproducerad kyckling.

– I Kronfågels genomförda konsumenttester säger konsumenterna att filmens budskap är mycket väsentligt. Man upplever att vi tar ansvar för djurvälfärd och klimat och att Kronfågels varumärke är trovärdigt. Samtidigt behåller vi vårt varumärkes redan så positiva signum; svenskt och god kvalitet, tryggt och säkert, säger Rebecka Borg, tf marknadschef på Lantmännen Kronfågel.

Filmen kommer att sändas främst i MTG:s kanaler, TV4, Kanal 5, men även i Sjuan, Kanal 9, TV4 Fakta.

Förutom tv-reklamen kan man även på kampanjsajten få mer information om bönderna och annan information. Kronfågel annonserar även i vecko- och månadsmagasin med samma budskap.