"Driving Academy" är ett verktyg bestående av en digital teoriutbildning till körkortet och en varumärkesplattform. Målet är att bilindustrin ska få fler svenskar att ta körkort genom att sänka inträdesbarriärerna. Den kostnadsfria trafikskolan på internet, i telefonen och i sociala medier ska skära ner kostnaden för de som jagas körkort. I veckan träffade Vital Kommunikations vd Parham Zadeh och hans kollega Theodor Camitz representanter från Bil Sweden för att pitcha sin idé.

– Vi fick väldigt positiv och ser med stor förväntan på hur de vill gå vidare, säger Parham Zadeh till Resumé.

Tidigare har Vital Kommunikation gett Volvo och Volkswagen chansen att nappa på verktyget. Parham Zadeh är även nominerad till Årets Affärsnätverkare av affärsnätverket BNI.

Han skrev sitt examensarbete i marknadsföring vid Handelshögskolan i Göteborg under tre månader på Volvo där kontakten med biljättens dåvarande marknadschef Annika Stenlund (nu på Volkswagen) knöts.

– Ur ett varumärkesperspektiv skulle vi helst se att någon av de marknadsledande biltillverkarna nappar på projektet. Eftersom användarna nyttjar verktyget under en så pass lång tid som en teoriutbildning tar ges en stor möjlighet till lång exponering, säger Parham Zadeh.