Göteborgsbyrån Momentum, som ingår i McCann-nätverket, har rekryterat Anders Collin som ny projektledare. Han har tidigare varit marknadschef på MQ, JC och Guppi och även varit på reklambyrån Shout under en period.

– Det är väldigt spännande att få Anders till vårt team. Anders är en naturlig del i vår utveckling att förstärka kompetensen inom detaljhandel och retail. Anders har också en väldigt god kunskap om kommunikation och alla nya medier, säger Toomas Tartu, vd på Momentum.

Rekryteringen av Anders Collin är en av flera nyrekryteringar på byrån. De har även anställt Katrin Hamp, närmast på Unilever, som ny produktionsledare, Daniel Wallin som copywriter samt Joakim Ahnfelt som art director. Daniel Wallin kommer närmast från PS Communications och Joakim Ahnfelt från Start.

Kommer det att bli fler rekryteringar?
– Under hösten kommer vi att förstärka ytterligare på AD-sidan och vi fortsätter vår digitala utveckling med nyanställningar, säger Toomas Tartu.

Momentum är ett helägt dotterbolag till McCann Worldgroup och har bland andra Carlsberg, Subway och Libresse som kunder.