Life & Style.
Life & Style.
Tidigare i veckan släppte KappAhl sitt nya reklamkoncept. Klädkedjans omställning innehåller allt från uppfräschning av butikerna, ny sortimentsstrategi och nytt kommunikationskoncept. Förändringen syftar till att stärka varumärket och kundrelationen.

Som en del av det har man även tagit fram sitt första klubbmagasin någonsin, Life & Style, som kommer att komma ut fyra gånger per år. Tidningen kommer direkt i brevlådan hos klädkedjans klubbmedlemmar och kommer även att finnas i begränsad upplaga i butik.

Tanken bakom är att ge sina trogna kunder ett livsstilsmagasin som förutom mode och shopping även innehåller exempelvis lifestyle, kultur och skönhet.

Bakom klubbmagasinet Life & Style ligger contentbyrån Make Your Mark.



– Det är ett drömprojekt att få göra ett så komplext kundmagasin med skräddarsydda sidor för de olika länderna. En Premiumprodukt med KappAhls folkliga och varma touch. Något som passar oss som hand i handske med tanke på våra tidigare riktade mode- och retailproduktioner, säger Sonja Björk Ebert, redaktör och produktionschef på Make Your Mark.

Make Your Mark har förutom KappAhl även kunder som Åhléns, Intersport och Statoil.